SME 50

CD

Józef Rychlik La Cumparsita Fantasy (1976)
3:40

Barbara ZawadzkaGreya (1987)

13:30

Mateusz BieńConcertino (2008)

14:53

Andrzej Bauer – cello

Natalia Warzecha-Karkus – viola

Urszula Lechowicz – viola

Aleksandra Szajwaj – viola

Wojciech Witek – viola

Mariusz Pędziałek – oboe

Karolina Siadaczka – oboe, English horn

Mateusz Bień – electronics

Marek Chołoniewski…nothing? (2010)

20:23

Marcin Strzelecki

bOSCo for sampler and OSC controllers, acoustic amplifier and speaker system with subwoofer (2018)

7:28

Total time: 60:01


DVD

Marek Chołoniewski, Franciszek AraszkiewiczDouble Brain (2016)

16:23

Magdalena Długosz Capriccio movente (2018)

16:53

Paweł Riess – viola

Magdalena Długosz – electronics

Michał Pawełek – visualisation

Michał PawełekEphreia (2008)

18:31

Jagoda Pietrusiak-Kasprzyk – flute

Izabela Berdy – oboe

Weronika Bacher-Trzeciak – clarinet

Marcin Krywult – bassoon

Krzysztof Żebrowski – tuba

Anna Śliwczyńska – violin

Dominik Berniak – violin

Aldona Trybulec – viola

Karolina Hulbój – cello

Marta Dramowicz – conductor

Michał Pawełek – electronics

Piotr PeszatJenny’s Soul. Or Dirk’s? #2

9:34

Wiesław Ochwat – accordion

Piotr Peszat – video, electronics

Bogusław Schaeffer Poetries

13:25

Total time: 74:46


SME: 70's

1. Magdalena Chrostek - querens (1977)
9'23
2. Bogdan Długosz - inicjał (1977) 4'14
3. Barbara Zawadzka - ecce homo (1978) 12'07
4. Pawel Zioło - Aequora Solis (1978) 10'14
5. Marek Chołoniewski - Electroblage (1977) 32'15

Pierwsza płyta winylowa założonego przez Józefa Patkowskiego w 1973 roku Studia Muzyki Elektronicznej Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Krakowie zawiera pionierskie utwory młodego pokolenia kompozytorów muzyki elektronicznej pracujących w Studio.

First LP album of Electronic Music Studio of the State Higher School of Music in Krakow, founded by Jozef Patkowski includes early pieces by the young generation of composers working in a Studio.

Kopia CD copy


SME 2010

Trzydzieści sześć lat działalności Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie to jeden z wielu powodów wydania kolejnej płyty zawierającej ostatnie kompozycje elektroakustyczne osób tworzących jego zespół. Poprzednia płyta wydana w 2003 roku była historyczną panoramą studia.

Każdy z siedmiu odmiennych stylistycznie, materiałowo i estetycznie utworów dokumentuje różnorodność postaw i środków stosowanych obecnie w muzyce elektroakustycznej. To co je łączy to wysoki stopień kompozytorskiego wyrafinowania oraz bardzo indywidualne rozwiązania stosowane we wszystkich elementach dzieła.

1. Mateusz BieńTurdidae (1992) 7'00
2. Magdalena DługoszGemisatos na orkiestrę, perkusję koncertującą i warstwę elektroakustyczną (2005/2006) 14'30
3. Krzysztof KnittelStrzępy pamięci (2006) 17'02
4. Michał PawełekFlowing (2001) 14'12
5. Barbara ZawadzkaLittle Games na instrumenty i taśmę (2003) 18'27
6. Marek ChołoniewskiPhysical Modeling (2004) 7'23

SME 1973-2003

Płyta zawiera utwory kompozytorów krakowskich różnych pokoleń związanych ze Studiem Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Ukazuje różnorodność i zmienność stylistyczną prezentując 7 twórców, 7 kompozycji i 7 różnych postaw estetycznych. Wszystkie utwory charakteryzuje powiązanie materiału elektronicznego z instrumentem, głosem ludzkim, określoną sytuacją sceniczną. Każdy z nich posiada inną genezę, własną historię wykonań, każdy odnosi się do odmiennej tradycji muzycznej. Zestawienie ich razem tworzy program koncertu o specyficznym kolorycie. Dwa utwory wykonane są z udziałem żywych wykonawców (klarnet, live electronics) pozostałe to kompozycje na taśmę z wielokanałową projekcją dźwiękową, realizowaną podczas koncertu. Kompozycje umieszczone na płycie ukazują zacieranie granic pomiędzy muzyką akustyczną i elektroniczną. W procesie tym technologia pełni wyjątkowo istotną rolę, jest konsekwentnym poszerzeniem tradycyjnego zestawu instrumentów, wprowadza jakości, które w zasadniczy sposób wpływają na rozwój muzyki.

1. Józef RychlikMusinelle na taśmę (1975) 8'58
2. Bogusław SchaefferPoetries na taśmę (1978) 12'41
3. Marek ChołoniewskiFollow Me II na interaktywny system komputerowy (1988)
wykonanie: Marek Chołoniewski, Krzysztof Knittel
13'09
4. Mateusz BieńRetroplexis na taśmę (1991) 5'02
5. Tomasz LidaŚpiewna na taśmę (1999) 5'58
6. Anna Maciejasz-KamińskaAltitude 1 na taśmę (2002) 9'10
7. Magdalena DługoszZakopane Liryki na klarnet elektronicznie modyfikowany i komputerową warstwę dźwiękową (1999-2000)
wykonanie: Wojciech Komsta - klarnet
12'04