SME 50 CD Józef
Rychlik – La Cumparsita Fantasy (1976) Barbara Zawadzka – Greya (1987) 13:30 Mateusz Bień – Concertino (2008) 14:53 Andrzej Bauer – cello Natalia Warzecha-Karkus – viola Urszula Lechowicz – viola Aleksandra Szajwaj – viola Wojciech Witek – viola Mariusz Pędziałek – oboe Karolina
Siadaczka – oboe, English horn Mateusz Bień – electronics Marek Chołoniewski – …nothing? (2010) 20:23 Marcin Strzelecki bOSCo for sampler and OSC controllers, acoustic amplifier and speaker system with subwoofer (2018) 7:28 Total time: 60:01
DVD Marek Chołoniewski, Franciszek Araszkiewicz – Double Brain (2016) 16:23 Magdalena Długosz – Capriccio movente (2018) 16:53 Paweł Riess – viola Magdalena Długosz – electronics Michał Pawełek – visualisation Michał Pawełek – Ephreia (2008) 18:31 Jagoda Pietrusiak-Kasprzyk – flute Izabela Berdy – oboe Weronika Bacher-Trzeciak – clarinet Marcin Krywult – bassoon Krzysztof Żebrowski – tuba Anna Śliwczyńska – violin Dominik Berniak – violin Aldona Trybulec – viola Karolina Hulbój – cello Marta Dramowicz – conductor Michał Pawełek – electronics Piotr Peszat – Jenny’s Soul. Or Dirk’s? #2 9:34 Wiesław Ochwat – accordion Piotr Peszat – video, electronics Bogusław Schaeffer – Poetries 13:25 Total time: 74:46 |
||||||||||||||||||||||
SME: 70's 1. Magdalena Chrostek - querens (1977) 9'23 2. Bogdan Długosz - inicjał (1977) 4'14 3. Barbara Zawadzka - ecce homo (1978) 12'07 4. Pawel Zioło - Aequora Solis (1978) 10'14 5. Marek Chołoniewski - Electroblage (1977) 32'15 Pierwsza płyta winylowa założonego przez Józefa Patkowskiego w 1973 roku Studia Muzyki Elektronicznej Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Krakowie zawiera pionierskie utwory młodego pokolenia kompozytorów muzyki elektronicznej pracujących w Studio. First LP album of Electronic Music Studio of the State Higher School of Music in Krakow, founded by Jozef Patkowski includes early pieces by the young generation of composers working in a Studio. |
||||||||||||||||||||||
SME 2010 Trzydzieści sześć lat działalności Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie to jeden z wielu powodów wydania kolejnej płyty zawierającej ostatnie kompozycje elektroakustyczne osób tworzących jego zespół. Poprzednia płyta wydana w 2003 roku była historyczną panoramą studia. Każdy z siedmiu odmiennych stylistycznie, materiałowo i estetycznie utworów dokumentuje różnorodność postaw i środków stosowanych obecnie w muzyce elektroakustycznej. To co je łączy to wysoki stopień kompozytorskiego wyrafinowania oraz bardzo indywidualne rozwiązania stosowane we wszystkich elementach dzieła.
|
||||||||||||||||||||||
SME
1973-2003 Płyta zawiera utwory kompozytorów krakowskich różnych pokoleń związanych ze Studiem Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Ukazuje różnorodność i zmienność stylistyczną prezentując 7 twórców, 7 kompozycji i 7 różnych postaw estetycznych. Wszystkie utwory charakteryzuje powiązanie materiału elektronicznego z instrumentem, głosem ludzkim, określoną sytuacją sceniczną. Każdy z nich posiada inną genezę, własną historię wykonań, każdy odnosi się do odmiennej tradycji muzycznej. Zestawienie ich razem tworzy program koncertu o specyficznym kolorycie. Dwa utwory wykonane są z udziałem żywych wykonawców (klarnet, live electronics) pozostałe to kompozycje na taśmę z wielokanałową projekcją dźwiękową, realizowaną podczas koncertu. Kompozycje umieszczone na płycie ukazują zacieranie granic pomiędzy muzyką akustyczną i elektroniczną. W procesie tym technologia pełni wyjątkowo istotną rolę, jest konsekwentnym poszerzeniem tradycyjnego zestawu instrumentów, wprowadza jakości, które w zasadniczy sposób wpływają na rozwój muzyki.
|